Måndag, första dagen✔️

Vaknade redan klockan sex idag redo inför att åka till Näset. Började med att se ett avsnitt av Gossip Girl innan jag käkade frukost. Vid kvart över 8 så börja vi åka och här skulle det börja vid halv 10 och vi var ju här en bra stund innan. Det började med att vi fick bekräftat vilka hästar vi skulle ha och jag fick en d-ponny vid namn Kahlua kallas Kalle.  Vi började med ett dressyrpass där vi fick känna lite hur dem funkade. Det är mycket fart på Kahlua och lite klurigt att få ihop galoppen men måste säga eftersom det är första dagen så tycker jag det gått över förväntan. Eftermiddags passet var lite mer markarbete/hoppning och det var lite galoppbommar, upphöjda på en volt och sen la vi till ett hinder på där sista bommen var på galoppbommarna. Min lilla pålle hade inte gått över några bommar här förut och det var lite tveksamt första gångerna men sen var det inge mer med det. Sen blev det kyckling och spagetti till middag, super mumsigt och lite mentalträning. Därefter blev det lite bad med ponnyerna, Kahlua tyckte det var roligt att få bada och så himla kallt var det faktiskt inte, det mesta jag badat i sommar förutom i vår pool då. 
Kahlua👆
Jag & Lucy👆


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0