Fotboll och hästar...

Vakande halv 7 som alla andra vardagar  och åkte till simhallen städade träningshallen. Efter vi var klara åkte jag hem och bytte om för att döma fotboll och sedan brassade jag iväg till fagerviksfältet för att döma lite fotboll. Det är ju mitt Norden eller Mid Nordic cup nu tors-sön och idag hade de glömt att sätta ut domare på matcherna så man fick hoppa in och döma sju matcher så lite mer cash till mig och det behövs. Efter att jag dömt alla mina matcher som skulle dömas så tog jag moppen vidare till stallet. Blev bara två hästar för mig idag då jag spenderade hela min förmiddag på fagga. Först ut var Lagos och sist Kajtek, Lagos var väldigt fin idag måste jag säga det är bara lite synd att han dör av, vi får jobba upp kondisen. Kajtek var snäll som alltid men stel som en pinne och han gör inget gratis, vi fick jobba lite med bjudningen också så lat som han vill vara. Det är väldigt många fixar bland våra ridskolehästar och det verkar så pass lika att det tar fel på dem, själv tycker jag inte att det är ett dugg lika fast man känner väl dem för bra eftersom man ridit dem alla så pass mycket.
Lagos
Kajtek


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0