stallet 9-15:30

Syrran väckte mig imorse då jag ställt in alarm en timma försent, kom tillstallet vid 9 där det var banbygge och när det var klart gick vi banan. Det var sju hinder och en rätt lätt bana att lägga på minnet, började med att mocka och gjorde klart sedan tog jag in Rick som inte ville hänga med in först. Han ville nog hellre vara ute i hagen där alla andra var. När vi väl var inne så borstade jag honom och gjorde han redo innan jag skulle jobba. Stod först som in och ut slätt då dörren var trasig men sedan på banan mellan 50-60 cm, därefter fick vi kolla på några ekipage innan syrran och jag börja gå och göra iordning hästarna. Gick med dem en kort stund innan vi fick komma in på framhoppning, väl där inne så kändes Rick piggare än vad han varit den senaste tiden, han var även lite piggare i onsdags vilket jag tycker är positivt. Det är ju han, en väldigt glad, snäll och framåt häst som är så otroligt bra på det han gör. Framhoppningen kändes super, han var framåt och det var bra samspel och inne på banan fick vi först agera lite stöd åt Exxet innan det var vår tur. Vår runda gick ju bra, hästen flyger ju bara över det och det är ingen match för honom. Nästa gång jag är med på honom kan jag lika gärna hoppa 1 meter men det blir kanske Kupido nästa gång. Den kommande tävlingen kommer ju vara i början av 2016 så vi vår väl se vad som händer innan dess, vilken häst det blir. Kanske båda är upptagna innan man hunnit skrivit upp sig. Jag får helt enkelt vänta och se men Rick levererade idag precis som han brukar göra. 
Efter tävlingen var det fika uppe i cafeterian innan de var dax för nyingarna. Vi började gå in i stora manegen, först var set bara vi plus en till men sedan kom det en hel drös med folk som stod i hörnen på läktaren och överallt. En som skulle provrundan också, min ponny hade ju inte så mycket problem men C-ponnyn blev värst. Vi bestämde oss för att byta och gå över till lilla. Melissa var mycket bättre idag än vad hon var igår. Det går framåt och det kan bara gå bättre när hon orkar lite mer. 

Kommentarer
Postat av: Silke

fin blogg! :)

Svar: Tack så mycket :)
None None

2015-12-19 @ 16:15:06
URL: http://silkez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0