Premiär för nyhästarna...

Som ni kanske vet så har det kommit tre nya ponnysar till stallet som nu står i karantän tills vidare, de har stått där i en vecka nu (tisdag) och vi satt upp på dem igår (mån) för första gången. Medan jag var i skolan var Madicken uppe och fixade lite åt Boye så det enda jag behövde göra var att fixa hö. Det blev typ ingen lektion för mig idag utan fick jobba med valfritt var vi ville. Kom tills stallet vid ett tiden och vi börja med att välja ut lite grejer som vi hoppades skulle passa mer eller mindre. Gick ut till nyingarna och borsta och försökte bli lite kompis, kom in i manegen och de fick gå runt och kolla en stund innan vi satt upp. Tänker inte utvärdera så nogrannt nu eftersom jag inte känner hästen riktigt än men D-ponnyn som jag rider har fötterna på jorden och är väldigt pratglad. Är väl varken pigg eller seg, utan rätt lagom. Nu hade de stått i en vecka så visst hade de lite energi i början men inget överdrivet hos min. Hann inte rida så mycket utan orken tog slut rätt snabbt men vi får fortsätta jobba lite lätt och lära känna varandra. 
Hennes namn är Melissa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0