Onsdag och torsdag

Onsdagen har hunnit passerat och hann inte med något bloggande som ni kanske förstår. Tog en sovmorgon idag onsdag då jag ändå hade mentors vid 12:40. En lektion som vanligt och sen åkte man upp till stallet. Fixade allt till Boye innan vi skulle rida själv. Det var markarbete eller hoppning idag och jag fick välja om jag ville ha Kupido eller Rick, var lite tveksam vem jag ville ha. Så det var inte förrän jag skulle göra iordning som jag valde att köra på Rick den här gången. Det var extremt längesen jag red honom för någon, har bara typ tävlat honom lite nu och då men jag har skrivit upp mig på helgens klubbtävling. 90cm på Rick, det blev han bara för att Kupido inte fick hoppa mer än 70cm på tävlingen. Rick var väldigt fin idag när jag red fram honom, han kändes alert och tog skänkeln och handen väldigt bra. Jag har tyckt han varit lite lat på senaste tiden då jag ridit honom så det var positivt och hoppas han är lika peppad på lördag.
 
Dagen idag då, torsdag var det och svenskan var inställd pga att läraren skulle vabba, så började 12:30 men hade min första lektion vid 14. Aa det blev lite plugg framtill lektionen börja och då var det muntlig presentation om korståg på ett neutralt sätt. Herregud vad nervös jag var alltså, att prata inför grupp på skolan är inte min starka sida men jag hoppade inte över något stycke idag iallfall, haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0