zwei fuxar...

Det var inte bara en häst som skulle ridas idag utan två, två fuxar och jag och syrran bytte hästar med varandra idag. Syrran red Kaj och jag Lagos och vi började med att skritta ut i skogen och sedan fortsatte vi i paddocken bara lite lätt då det hade regnat och det var rätt lerigt. Lagos är en väldigt charmig häst, alltid roligt att rida honom men skulle inte byta bort speedo Kupdio, han är ju något alldeles extra. Lagos kändes fin efter att jag fick koll på bogen som flyger ut ibland. Efter att vi var klara med de första två hästarna Lagos och Kaj så var det dags för vår vanliga lektion, bara att börja borsta speedo Kupido. Det blev inget dressyrpass utan Pia hade bestämt att vi skulle ha lite markarbete istället och Kupido var lugn om man jämför hur han brukar vara och det kändes jätte bra när vi hoppade över de små hindrerna på bågen. När vi börja rida fram så var han väldigt snubblig och så snubblig är han inte vanligtvis men det gick bättre när vi värmt upp och han kändes lite för lugn för att vara Kupido. Det är så roligt att han faktiskt kan bete sig som en "normal" häst, hans rumpa flög inte ut och han började aldrig att studsa och hoppa runt utan allt flöt på. Jag kunde lixom plocka upp honom lite och jag själv blev lite förvånad men mycket nöjd över honom idag, han kan vara en snäll och duktig kille. Han stressar lätt upp sig när vi brukar hoppa och jag hoppas han inte gör det på kommande markarbete eller hoppningar heller. Det är ju en sak om han är pigg, det får han vara men det blir lite jobbigt både för han och mig när han stressar upp sig för hoppa det vet vi ju att han kan.
Lagos, den charmiga killen
 Kupido, min stjärna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0