Måndag

Åkte till stallet vid fyra för att hinna rida en av de nya ponnyerna innan jag skulle ha lektioner. Ridskolan har fått två nya ponnyer, en D-ponny sto vid namn Gwinea på 5 år och en c-ponny valack vid namn Evan. Än så länge har jag bara suttit på stoet, på onsdag ska jag prova den andra spännande. Iaf blev ett litet lätt pass i ridhuset. Sedan var det dags för att ha lektion, hoppning var det på schemat, gick bra. Både elever och hästar skötte sig. Sedan var det min tur att sitta till häst igen, denna gång Exxet. Trimmade lite dressyr, han var fin men fastnade lite i vänstersidan, så han har varit bättre men han känns väldigt samarbetsvillig och positiv till arbete så han är riktigt rolig att rida. Sedan dags för sista lektionen och sedan höa, blev en lång dag på stallet! 
Gwinea på bild

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0