Då var vi igång igen

Jag glömmer helt bort att blogga, men jag ska göra ett nytt försök. De senaste dagarna har det blivit många hästar att rida plus jobb på de så ofta kommer man hem sköter hästarna på howrse och somnar.
 
Idag åkte vi till stallet vid fyra, först ut var Kajtek som vi bara rider igång (vilket vi gör med några andra också). Vi valde att rida inne då det regnat hela dagen och Kaj var faktiskt lite piggare än vanligt, jobbade lite övergångar och han tog skänkeln väldigt bra tillslut. Kul att han börjar komma igång, men han behöver fortfarande få ännu mer bjudning, vilket kanske kommer då han är igång mer. Väldigt snäll att rida iaf, trygg och en "typisk ridskolehäst".
 
Sedan var det dags för ridlektion på Exxet, vi började att skritta ut sedan fick vi rida i ridhuset och våran nya ridlärare kollade också lite. Kände att jag skärpte till mig lite, haha tänkte på min sits hela tiden och ja det gick ju bra. Exxet var lite seg men kom igång, när hon kollat samlades vi på en liten övning där vi fick lite tips. Jobbade med att få hästarna till yttertygeln, övergångar och vändningar. Exxet kom igång riktigt bra när vi galopperade, han blir ju ganska bekväm och då fick jag jobba igång han ett snäpp till och han blev mycket bättre. Tror det här kan bli riktigt bra :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0