Alltför regnig fredag...

Åkte moppen till skolan vilket jag verkligen inte skulle gjort, jeansen var dyngsura och jag var rätt genomblöt. Härligt att sitta med dyngblöta jeans på lektion, först hade vi "prov" i grupp,  jag, pontus och gustav och sedan muntlig redovisning/presentation om nornorna i nordisk mytoligi, man var ju förstås lika blöt då. Är man dum så är man, skulle tagit med mig ett bar extra jeans eller åkt i mjukis, inte har man nått regnställ, såklart inte. Bör köpas in tycker jag, matten som var inställd blev oinställd och sen hade jag engelskan, tyskan blev inställd då det bara var jag och en till där. När jag kom hem från skolan så var det bara att byta om ner en snabbis till mormor med blommor och sedan upp till ena stallet och sen det andra, red ut i regnet. Jag på Inigo och Madicken på Amie, regnade ju hela tiden så vi hade ju inte turen med nått uppehåll men klarade oss rätt bra, fast hur blöt som helst efteråt men inte är vi gjord av socker. Sedan upp till första stallet igen och hade en kurs "minihäst skötarexamen" vi gick igenom longering och häst vid hand. Blev lite thai till idol när vi kom hem, ett bra avslut på denna fredag, även hunnit sett TVD. Blir ingen tävling imorgon då jag haft blåsa på foten men blåsan är praktiskt taget borta, bara öm och alldels röd/svart på tån. Istället för tävling har jag och nåra från u-sek prova på ridning i pausen för alla som vill och kan.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0