hoppkurs dag 1...

Idag klockan halv 10 hämta vi in hästarna för att göra iordning dem inför första dagen på vår hoppkurs, jag är med på Prince då Kupido inte får gå hoppning så hårt, så vi kör på jag och Prince och han har ju vilat rätt mycket då han fått ont i ryggen. Han går nu bara med mig eller en lektion per dag och det går super. Lite överenergi men snäll som alltid. Vi körde i princip samma övning som i onsdags fast hade lagt in lite andra grejer och bytt ut småsaker. Prince var rätt pigg om jag säger så och han tycker allt är kul nästan, han toppade inte gårdagens pass men det var helt okej. Efter hoppkursen, markarbeten så gick jag bort till Inigo tillsammans med Matilda och Alva + (fredde och kingston). Red en uteritt med Matilda och Alva, blev en rätt långtur men ändå inte, imorgon blir det bara en skrittur för Inigo och Amie tillsammans med Madicken, då Inigo vaccinerades idag. Sen har jag varit på THF till 7 halv 8 nått och myst med bästa Kupido och imorgon åker jag dit och där kommer jag spendera hela morgondagen också plus en sväng till Inigo då hon ska skrittas. Lite ful skiss på dagens övning men ni förstår förhoppningsvis.
godmiddag.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0