Hästar

Var iväg och red Inigo en sväng, red lite på banan och avslutade med en liten kort tur i skogen. Hon skötte sig super, jättesnäll. Sedan var det bara att skynda sig hem för att se ryttareliten, haha. Alltid lika kul.
 
Tävlade Exxet i helgen på klubbhoppningen, gick väl sådär. Inte alls våran dag, han gick inte fram alls. På banan gick han med hambromsen i och han brukar inte vara så. Jag brukar få ganska bra snurr i honom, aja nya tag nästa gång. På onsdag på lektionen var han riktigt bra, har börjat hitta rätt takt och känsla nu, så han börjar bli riktigt fin nu, samtidigt som det är kul när det går framåt så känner jag att jag vill upp och rida storhäst. Exxet är ju som sagt ponny, vilket gör allt mycket lättare i ridningen för mig. Så skulle vara kul att hitta den dära storhästen som jag kan utvecklas med. Har jag haft mina motgångar när det gäller storhästar, inget jag ångrar men ibland undrar jag om jag kanske hade haft någon annan häst nu om jag hade valt annorlunda. Sådant man aldrig får reda på.
Inigo
Exxet
Saknade häst, Griva...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0