Dag 2, lördag

Dent inlägg jag vet men har inte haft någon riktig tid eller hade väl en paus innan middagen fast det blev inget bloggande då. Bättre sent än aldrig iallafall, vaknade vid halv 9 och gick och åt frukost. Sen tog vi in hästarna eftersom vi skulle rida nästan på en gång eller ridlägerbarnen red först ett pass nere plan. Hade först markarbete/dressyr inne och det gick bättre idag, man hittar knapparna mer och mer, kanske lite problem med bromsen. Red öppna, skänkelvikning på det passet med nån enstaka bom inblandad, känner att Ester rinner hellre iväg än att jobba men som sagt tycker jag det går bättre och bättre, vilket är strålande.👍
 
Efter lunchen var det först avslutning för ridlägret, hopptävling och efter den och fikat så blev det lite bad med ponnysarna. Idag blev det Meya och vi kom en bra bit ut i vattnet, mycket broms dock.
 
Andra ridpasset flyttade vi och tog lite mer mot kvällen, typ runt halv 9 kanske vi red och det var bra varm och väldigt kvaft, trodde det skulle va lite kallare men icke sa nicke, höll på dö ändå. Det var iallafall hoppning som stod på schemat och vi började med bommar och sedan att hoppa lite hinder som vi sedan la ihop till en bana. Måste säga att det gick väldigt bra, rinner iväg efter hindret men tycker det annars gått riktigt bra. Kändes ännu bättre detta pass och det känns lite tråkigt att det är sista dagen idag, för det är nu man lärt känna hästen. Skulle lätt kunna stanna här en vecka till, no problemas för mig men istället så taggar vi nu om för dagen som är. Nu är det dags gör mig att sova, det är de svåraste tro jag😂



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0