fooooooooort...

Dagen går alldels för snabb, hinner inte ens med allt, vaknade vid typ halv 12 och åkte till stallet direkt då och vi kom dit, jag syster och kusin, vi fick en lista på hästar vi skulle rida och det är alldels för lite tid, hann knappt med alla utan vi hämtade in våra 3 första vi skulle rida, Kupido blev det för mig och jag började med att longera honom bara för att han skulle få springa av sig lite innan jag hoppa upp, då han kan lägga sig ner. Iallafall så hoppa jag upp sedan och han var rätt alert från början sen blev han lugnare och lugnare, skötte sig super. Tyckr väl att det som rider kan kolla hur hästarna reagerar, man kan ju ta det försiktigt när man håller på och trixar och allt vad dem gjorde, men Kupido var ändå snäll, blir lite rädd ifall det öppnas dörrar och ifall det prasslar och så, han blev till och med rädd när vi var påväg tll manegen, i privat stallet där någon gick med skärran, herregud tokhästen. Sedan efter jag ridit Kupido var det dax för nästa häst som blev Prince han var mycket bra han med, är pigg och alert, gick inte så hårt idag utan vi körde lite lugnt, sedan var det upp till caffy släga i sig mat vid 3, halv 4 tiden och sedan lämna jag kussen och syster på stallet och drog iväg till Hamrin, där jag skulle rida Inigo eller vi skulle åka upp till ridskolan och rida där, vilket gick lite sisådär. Inigo har ju sina hopp och ljud, hon vet lixom inte vart hon ska ta vägen ibland och förstår inte att de behöver rida exakt vid en hela tiden då man ser hur den andra hästen reagerar, det var ju en häst som sparka i väggen och studsa och jag vet själv inte vad dem gjorde utan , vara uppe i mig var nog hennes prio 1, haha. Sen fick Inigo sig en dusch och sen åkte vi tillbaka och fixa och dona lite i stallet, hem såg på lite avsnitt av de vet du och sen åkte man upp till alnö och tog in lite hästar, hunnit med 3 stall, ridit 3, tagit in en hel del inte dåligt men jag föredrar att lägga på lite timmar på dygnen!
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0