En duktig Tibor

 
Idag blev det dressyrpass på Tibor, en häst som jag aldrig typ rider men väldigt fin då han kan mycket. I början försökte jag hitta så mycket knappar som möjligt för att hitta en bra känsla. Han var väldigt seg i början men blev riktigt pigg på slutet och riktigt fin. Vi jobbade utan stigbyglar och lite bogen in, gick väl bra. Ibland så tyckte Tibor det var lite för jobbigt och bröt av, men då lyckades ju jag med arbetet då jag kom åt han och han tyckte det var jobbigt. Jag tappade lite ork också, haha red i dressyrsadel och jag kan inte sitta i en sån, så jag brukar undvika att använda dressyrsadel men idag så var det bara att prova för att förbättra mig och min sits. Tibor skötte sig och blev riktigt fin, så jag känner mig nöjd även fast det inte riktigt är min typ av häst, men jag lär mig genom att rida olika och det är lite kul att känna skillnad. Vissa hästar tar fram svagheter som man inte sett förut och stärker andra och det är bra, visst är det roligt när man rider en och samma och kunna utvecklas, men nu när jag inte har någon riktig favorithäst så tycker jag det är bra att få rida många olika! :)
 
Red Conan och Donald i måndags och det gick bra, inte så mycket att berätta men det är kul att sitta upp på ponnyerna ibland och jobba dem lite samtidigt så får dem busa av sig lite! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0