Tävlingsdagen

Hemma från tävlingen nu, det kändes som denna tävling tog väldigt lång tid men nu är jag hemma och hästarna skötte väl sig helt okej. Tävlade Prince först och han kändes bra på både framhoppning och banan, lite stark på banan men det gick bra ändå, hade ju kusin och syster som hjälpte mig då jag skulle hinna rida fram Inigo också. Så det var dem som fick ta hand om Prince efter och det är väl inte så roligt då han blir typ galen, han vill ut till de andra kompisarna i hagen, så hans tålamod är väl inte det bästa men iaf så red jag fram Inigo ute i paddocken, från början var hon väldigt spänd men det gick bättre och bättre. Inne på framhoppningen så var det väl kaos med andra ord, Inigo var pigg och är överlycklig över att få hoppa så lite bakut och hopp sparkar blir det ibland och tvärnitar på spåret då det står hästen mitt på spåret av nån anledning. På banan gick det också bra med Inigo, själv tycker jag att det går lite fort men Inigo har en väldigt snabb galopp och vi får träna på att korta galoppen och få ihop den lite men det tar lite tid. Aja första nollan är avklarad för iår och jag är redo för nästa tävling redan nu!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0