Tokigare och tokigare

Bästa hästen, (gammal bild)
 
 
Som rubrik säger så blir hästen bara tokigare för varje gång. Red med syrrans grupp på morgonen då ingen vill rida Griva, då hon är som hon är. Men hon har blivit finare men i galoppen så är det verkligen en rodeohäst. Hon gör luftsprång, sprakarbakut och typ skrämmer upp sig själv, haha, tur jag ändå är så pass berädd att jag hinner få stopp innan något större skulle hända. Vi jobbade med bommar på volter och Griva var superfin. Travade jättefint över bommarna utan att göra något, men då vi kom till galoppen så blev hon tokig. Hon hoppade och far runt som något tok, lyckades faktiskt komma över någon bom utan att hon gjorde något. Hon kommer inte bli kvar på ridskolan, det är klart nu, så någon gång är det dags att säga hejdå till henne vilket jag inte ser fram emot, men det är nog bäst då hon inte fungerar som ridskolehäst.
 
Red henne på lektion igår också, och hon var duktig då också, i skritt och trav. Galoppen blev det inte så mycket av då, men ah, det är Griva och hon är rolig ändå och blir bättre på vissa delar, medans andra saker blir sämre. Min tokhäst. Imorgon är det markarbete igen, kul! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0