Tillbaka

 
 
Nu äntligen är Griva i full gång, galopperade första gången på tre veckor idag, så snart så. Hon var duktig idag, fast lite jobbig, slog med huvudet nästan hela tiden, men fick ihop henne emellanåt vilket är bra. Det tar ett tag innan hon börjar ge med sig, i början går hon emot i både skritt och trav, sedan när hon kommer igång flyter allt på mycket bättre. Så hon skötte sig riktigt bra, tills vi började och skulle galoppera. Hon liksom vill iväg samtidigt som hon inte vill jobba, så hon drar mig gärna fram så att hon får springa som hon vill, så jag måste träna på att få sitta kvar, hon ska inte få dra fram mig, sedan så orkar hon ju inte hålla galoppen, utan blir gärna springig, så i galoppen får jag rida med rätt korta tyglar för att hon ska komma upp och kunna bromsa sig lite. Men det gick efter ett tag. Galopperade inte så mycket eftersom hon inte riktigt är igång. Svettig blev hon, lite jobbigt var det iallafall. 
Imorgon kör vi ett till pass på liknande sätt, ska försöka ha med mig ett litet spö för att kunna få igång henne lite mer så kanske vi får bättre flyt redan från början. 
Vi får jobba på, sista veckan som bara jag rider henne nu, så dags att ta vara på tiden! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0