Markarbete

 
Idag var hästen duktig, hon kändes jättefin och hon var rätt så arbetsvillig. Vi hade en rätt rolig övning faktiskt även fast det bara var bommar på backen. Men hon var duktig, man travade typ hela övningen och sedan galopp halv fyrkantspåret så det var kul, alla kunde liksom rulla på hela tiden. Och det bästa var att Griva var super i traven och lyckades galoppera i högervarv utan konstigheter. När vi sedan gjorde det spegelvänt, alltså bytte varv så började det roliga. Vänstergalopp, själv så vet jag liksom vad hon gör. Men det började bra faktiskt, fick lite vänstergalopp utan större problem, dock orkade hon inte hålla igång, så när vi kört banan en gång till och vi kommer till galoppen så tar hon aldrig galopp, när vi kommer någonstans i mitten av långsidan så fattar hon galopp och sparkar bakut, träffar väggen och då blir hon inge rolig. Vet inte riktigt vad hon gjorde men, hon typ bockade flera gånger och när jag tappar balans så ställer hon sig på bakbenen. Och det var ingen liten stegring, lite till och det hade kunna gått illa, som tur var gick det bra. Sedan står hon där på alla fyra ben och helt lugn. Själv blev jag inte rädd, man hinner liksom inte fatta. Men jag vet när hon gör grejer och säger det vilken balans jag fått. Jag bara sitter där. Fattar inte hur egentligen, men vi beslutade att det inte blev någon mer galopp för vår del utan travade banan vilket gick super. Aja, gruppen blev nog lite skrämd, men jag gillar hästen ändå. Och det blir inte roligt när hon åker! :(
Men jag är nöjd över passet, fin och superbra, sedan en liten mindre bra händelse som slutade bra. 
Världens bästa!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0