Framsteg

 
Idag har Griva gjort stora framsteg, idag klarade Griva att vara utan kompis i ridhuset utan problem. Det tar sig, sakta men säkert, så nu hoppas vi att det blir bättre och bättre. Hon var också väldigt bra idag, gjorde som jag ville och blev mycket rundare i formen, vilket vi strävat efter. Hon blev inte alls lika lång, visst hade hon sina små protester idag också, men hon gav med sig och jag kände skillnad. Så imorgon tänkte jag låte henne vila också rider jag på fredag istället. Känns kul att det går frammåt med henne, nu är nästa stora steg att se hur det går när hon börjar gå lektioner, ska rida henne den här veckan och nästa som det ser ut nu, eftersom vi inte har börjat galoppera än. Sedan så kommer jag bara ha min lilla tjej på onsdagar, känns ju tråkigt.
 
Eftersom hon vilar imorgon så ska vi träna på att lyfta hovarna, vilket vi tränade idag också, när man ska kratsa så lägger hon all sin tygd på hoven man ska lyfta, så nu är det bara att börja träna med lite godis som muta! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0