Skywalker

 
Idag efter allt jobb så blev det ett pass på Sky, ridskolans dressyrigaste häst. Jag har nog aldrig blivit så slut efter en ridlektion, haha snacka om träningsvärk jag kommer få. Det var en ganska kul övning faktikst, vi jobbade med rakriktning och samla galoppen. I början var han väldigt framtung och seg, jag visste inte alls hur jag skulle rida honom heller utan försökte hitta knappar hela tiden. Så det blev bättre och bättre, han kom ihop mer och mer och kom mer uppåt. Haha, lilla jag flög, när man red lätt hamnade man typ en meter ovanför sadeln, aja man ska väl inte säga nej till en häst med gång. Vi började med att rida på en volt, flyttade undan för skänkeln och så, och ja det gick helt okej. Sedan så red vi innanför fyrkantspåret i trav, nedsittning och en liten övergång på långsidan, jag kämpade för att sitta ner kan jag säga. Ibland blev han riktigt fin då han kom upp och inte blev framtung. Sedan galoppen, då vi skulle samla på långsidorna, vi lyckades samla riktigt bra faktiskt, men jag var helt slut efter långsidan. SÅ jobbigt var det, men han blev fin och fick verkligen jobba med bakbenen. Jag ska väl vara nöjd men det är verkligen ingen häst för mig. Jag som brukar kunna rida alla hästar, men den här hästen gjorde så jag fått fina sår på fingrarna, härligt. Dags att börja rida med ridvantar kanske!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0