Nöjd med Gala idag

 
Idag var första gången som Gala var riktigt duktig, för det första så kunde jag rida fritt utan en häst framför och hon började slappna av, framsteg. Inte för att hon kommer kunna bli en ridskolehäst på något år men vi får väl försöka. Vi red i lilla manegen för Sussie och det var bra att få lite hjälp. Jag jobbade med framåtbjudningen näst intill hela passet, hon är känslig men dör ganska fort så det gäller att vara på lite redan från början, sedan blev det en träning för Gala att klara sig själv då Matilda jobbade Prince på helt andra saker, så det var nyttig träning. Känns mycket bättre att rida i lilla manegen då jag kan jobba Gala mer sjäv där inne, eftersom det är mindre och hon ser hela tiden Prince, i vår större manege tappar hon bort honom och får lite panik. Så ska nog försöka rida i lilla så mycket som möjligt och sedan när hon blir tryggare så kan vi börja jobba lite mer i stora. 
Kändes bra att det gick bra idag, har liksom inte samma tålamod med henne som jag hade med Griva. Gala är liksom ingen gosig häst och då blir det inte att man liksom fäster sig. Hon är alltid lite tveksam, men det går bättre och bättre, nu får jag borsta henne utan konstigheter, tränsa går också bra, men då sadeln ska på behövs någon som håller i henne. Vi får se som sagt, hur det går och om hon blir kvar. Känner att jag vill hitta någon som jag kan börja tävla lite klubbtävlingar och så på, men det är svårt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0