Gårdagen å fuxarna idag

My Bonnie Prince var rätt bra igår, men han var ännu bättre idag, känns som han orkar lite mer nu och det är bara bra, visst blir han trött men det fixas när han får upp lite muskler och lite bättre kondis, idag har man ju först vart i skolan sen åkte jag direkt upp till stallet och började med att rida Kupido, sist så var han ju knäppis och det började lite spänt, vi var ensam i manegen och han var lite små irreterad som han brukar när man hoppar upp lixom, men sen när jag skrittat en stund så kommer det barn, som inte tänker sig för utan springer upp till caffy. De måste väl ändå se att han blir rädd, när han hoppas och studsar iväg, men nej man måste säga till dem för att dem ska förstå och vad är reaktionen? "Vah!?" gissa tre gånger lixom. Iallafall så ramlade de in mer och mer hästar efter jag travat lite smått, vilket ledde till kaos. En häst börja studsa så kommer nästa efter osv, sen tillsltu gav jag upp alltså, det blev inge mer trav då Kupido var alldelst för spänd och blev rädd för minst lilla, fjanthästen! Sen så fick man vänta ett bra tag tills det börja bli tomt i manegen vilket aldrig hände utan vi fick rida nyhästarna med en massa hästar och för mig gick det riktigt bra för idag faktiskt, han blir bättre mer avslappnad och det är ju aldrig lugnt när vi rider så jag förstår ny hästarna då det blir lite osäker. Sen var det sångträning och sen u-sek möte, disktuterade lite om lucia och även en övernattning, ajjämän så håll utkik!
Smörjde och fixade lite inför KM också, hoppning imorgon och jag är super taggad!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0