Gala och Inigo

Två hästar ridna idag, först Gala som gick sådär. Hon är inte alls så trygg och tycker allt är läskigt. För det första går hon inte att hoppa upp på, någon måste hålla i henne, så fort jag närmar mig sadel så backar hon eller slänger iväg med huvudet. Inte så lite heller, utan hon backar snett bakåt och sedan mot mig och ja. Så fort jag kommer upp blir hon lugn, men sedan är det allt som rör sig på läktaren till att hennes kompis (den andra nya hästen) kommer för långt ifrån henne. Jag stod på mitten medans Matilda travade och då bjuder hon på några små hopp och en liten stegring såklart. Långt ifrån Grivas, men lite lik. Lyckades iallafall att skritta och trava efter Matilda. När hon skulle galoppera var det bara att hoppa av. Haha, ridskolehäst? Det kommer att ta tid.
 
Sedan iväg för att rida Inigo, skrittjobbade henne idag och det gick bra. så något gick som det skulle. Bra det. 
 
 
 
Imorogn ska jag rida Gala på morgon, håller tummarna på att jag kommer upp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0