?

 
 
Jobbat på stallet idag och ridit Gala, allt gick bra. Grupperna rullade på bra utan konstigheter, alla hästarna skötte sig och det är väl det bästa. Sedan så var det dags för Gala. Red henne inte igår då hon gick löshoppning och hon har inte riktigt kommit in i stoflocken, lite utstött från de andra. Lite tryggare i stallet var hon, så det är bra. Hon tyckte det var lite konstigt då hon satt fast när jag borstade, sadlade och så, hon försökte bara gå ut en gång. Hon ver helt okej idag i ridningen, lite seg kanske. Men hon gjorde inget för att jag skulle åka av. Utan var väldigt snäll, sedan är hon väl inte så glad då man hoppar upp. Lite besvärlig där, har ju kommit på att hon trivs bättre i lilla då jag kan rida mer själv och jobba henne lite mer ensam, utan att behöva ha Prince framför. Hon har hela tiden koll på han där, vilket hon inte har i den stora manegen. Vem vet, det kanske blir en bra häst, ingen aning vad jag tycker just nu. Börjar ändra uppfattning lite nu, men är fortfarande tveksam. Hon är också mycket gladare när jag kommer och grejar lite med henne i stallet. Inte lika avvaktande som ute i karantänstallet. Vi får se, hon kanske klarar att vara ridskolehäst, vem vet. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0