En gammal kompis

 
 
Idag hade vi privatlektion, jag syrran och kusinen och jag valde Homer. Hästen som jag red rätt mycket innan sommaren. Så det var länge sedan jag red honom sist, visste liksom inte vilken annan jag skulle ha så tänkte det kunde vara kul att komma tillbaka på en häst man en gång har kunnat ganska bra. 
Det gick bra, han var fin. Tog kanske ett tag innan jag hittade tillbaka alla knappar men jättefin är han. Han blev avspänd och jobbade bra och jag kan inte vara mer än nöjd. Det blir en helt annan ridning jämfört med Griva vilket också är väldigt nyttigt för mig. Då Homer är lite mer känslig för hjälper och ja, Griva var det mycket bjudning och framför allt balans, då hon då och då bjöd på sina små hopp hit och dit. Så av henne har jag fått väldigt bra balans måste jag säga, så det har ju varit bra. Men jag har inte kunnat inverka på det sätt som jag behövde på Homer, så det är nyttigt att rida många olika och det blir alltid roligare då det går bra. Nu är det bara att hitta den "rätta" hästen då jag kommer tappa Griva. Kommer bli svårt, men jag är så illa tvungen, har ingen riktigt favorit av storhästarna så vi får se om de nya är bra eller om jag kommer byta runt lite, det får vi vänta och se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0