Busig häst?

Idag så testade Gala om man kunde lyckas få Madicken ner i backen, men tyvärr lyckades hon inte riktigt. Haha, det var jätterörigt idag i ridhuset och det är inte alls den bästa förutsättningen för Gala, då hon är spänd och reagerade på allt. Märkte idag också att hon inte gillar andra hästar, hon drar bak öronen och svänger med baken mot de andra hästarna, inte så bra. Naturligtvis så springer också ett barn på läktaren som klättrar och håller på, toppen. Ja, vad ska jag säga, gick inte alls bra, alla ljud och rörelser gjorde så att min häst hoppade till och spände till lite och jag säger det, det kommer ta lång tid, väldigt lång tid. Tur att jag är berädd, då hon lägger in en fin bockserie i galoppen, och drar ner huvudet i galoppfattningarna. Haha, gillar dig också Gala! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0