Hoppningen på Bonny

Har ingen bra bild, Bonny till höger!
Lite kul faktiskt, idag satt jag på Bonny vilket jag inte gjort på väldigt länge. Det roliga är att jag faktiskt var den första som satt på henne när hon kom till ridskolan. Och vilken förändring, en helt annan häst. Så snäll och trygg i sig själv nu, kommer ihåg när jag hoppade upp första gången på henne, kändes som hon skulle explodera vilken sekund som helst, men inte nu. Hon var riktig rolig att hoppa. Positiv inställning och inte alls feg, lite vinglig så hon behöver lite inramning men hoppas super. Det ända är att hon känns så stor och ibland räcker inte mina ben till och hon smet på sidan, men det var mest i början då jag inte riktigt hade hittat knapparna. Vi hoppade fram på olika hinder och linjer, gick bra. Sedan avslutade vi med en bana på 80-85cm och det gick riktigt bra. Jag satte också ingång galoppen lite mer vilket gav bättre språng också. På ett räcke hoppade hon hur bra som helst. Så den där hästen, hon kommer bli bra! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0