Ridpass, hoppning

Hoppade Donald vid elva ungefär, vi byggde fram lite hinder innan som mur och lite andra roliga hinder. 
Vi värmde upp dom och sedan började vi hoppa fram lite smått på alla hinder. Det kändes bra, Donald hoppade och blev bara ett litet stopp som han egentligen skulle ha hoppat men men. Vi kom helt rätt och allt, men Donald lade in ett lite galoppsprång och bara stopp. Ingen tvärnit utan ett snällt stopp, som han tappat all fart och bara vad ska jag göra nu. Han hoppade sen utan några problem. Han är modig den ponnyn, med lite övertygning så hoppar han. Det kändes bra att hoppa han eftersom jag vet hur han hoppar och hinner liksom tänka om om det blir fel. Vi hoppade sedan en bana med alla hinder och det gick rätt bra, vi hoppade inte så högt runt 70-80cm, men det var kul ändå. Han var pigg och glad och jag var riktigt nöjd med passet. :D
 
Sedan på eftermiddagen blev det ett ridpass till på lillen, stackarn. Närå men det var hans sista lektion för dagen, hoppning nu också men lite annan övning. Vanliga hinder på serpentinbågarna. Med det gick inte alls lika bra, vi kom hela tiden fel in på hinderna, han har mycket lättare att hoppa av rätt med lite högre hinder och dt visade sig. Vi hoppade inte alls högt men det var mycket annat att tänka på. Sista rundan var jag iaf nöjd med, men han var inte alls lika bra som på morgonen när han hoppade kanonbra. :)
 
Skrittade också lite på Kupido, kul kul. Han kändes lite stel, men det kommer nog att förändras. :)
 
 
 
Bilderna blev väldigt suddiga denna gång och det var för att Matilda glömde ställa in en viss grej, men sånt händer. Man ser iaf en häst och det är väl det som är meningen! ;)
Bilder från igår när jag red Andy får ni en annan dag! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0