Polishästen

 
 
Ibland har man tur, då man får rida en föredetta polishäst!?
Haha, närå, men ridskolans stora Columbus som "var polishäst" eller ja något sådant. Han blev ingen polishäst för att han hatar att åka transport och reagerar bara då han se en transport. Ni förstår. Han har varit halt (höger bak?) och ska nu skrittas i två veckor sedan trava två veckor osv. innan han ska börja gå lektion så det blev min uppgift. Har inte alls ridit han så jättemycket, tror jag ridit han 3 gånger kanske om ens det. 
Men han är världens snällaste och segaste, sedan har han sina små dumheter. Han är stor och är expert på att sträcka ut halsen när grimman och tränset ska på, vilket gör det lite svårt annars är han hur snäll som helst. 
Skrittade i kanske 30min och det bra, väldigt seg men det är likt Columbus, så imorgon skrittar jag honom innan mitt vanliga ridpass och då ska vi hoppa så hejdå! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0