Nyhästen - Griva

Griva (till höger) och Skywalker (till vänster)
 
Idag har jag ridit en av ridskolans nya hästar som just nu står i karantän. Griva som hästen jag rider är ett fuxsto född -06. Rätt fin häst, (liknar faktiskt Kupido), supersnäll i stallet och en försiktig dam. Matilda rider valacken som heter Skywalker som hon får berätta om. Red bara skritt och trav idag, bara för att känna dem lite, Griva var lite spänd och inte lika stark som Skywalker. Men hon är rätt trevlig, hon är väldigt fin då hon går på lite mer, mörktes tydligt i traven. Hon är ganska kul faktiskt, det känns som man sitter på en riktigt fin häst. Sedan var hon väldigt svår i vänster varv, men det får vi jobba med. Vi ska rida dem här fram till betet tror jag, cirka två veckor. Ska bli kul, lite som att få ha en egen häst. 
 
Jag hoppas hon blir bra, för jag älskar ston och vem vet om vi kanske hittar varann. Haha, jag har liksom sagt att ett fuxsto ska det vara och nu står hon här, så jag hoppas det blir bra. :))

Kommentarer
Postat av: Kattie

Jiippiii Madicken, va kul att du hittat rätt och får chansen att rida in henne också. Det blir säkert ett ståtligt sto att rida,
hur hög är hon ?

2013-06-04 @ 18:20:34
Postat av: Kattie

Jiippii Madicken, Vilken tur att du har hittat rätt hästa och att du får chansen att rida in henne också.
Hur hög är din häst ? Ni blir nog ett vackert par.
Vilka dagar rider ni ?

Svar: Hihi jaa, hon är så snäll. Jag hoppas verkligen att hon blir bra. Vi rider cirka 4 gånger i veckan, imorgon kanske och på fredag :))Du kanske kan komma och fota på fredag! :D
None None

2013-06-04 @ 18:29:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0