Griva idag

 
Idag bestämde vi att vi rider samma häst den här veckan också byter vi till veckan, bara för att lära känna dom och så. Gick mycket bättre idag, mycket lugnare och stabilare, dock väldigt väldigt seg. Hon har liksom ingen framåtbjudning. Skrittade henne och kändes bättre, gick på mycket bättre och sökte sig mer neråt. Men märkte ju att hon inte alls kan böja halsen, haha jag tänkte testa och hon bara svängde. Aja, söt är hon. Sedan travade jag lite, hon kom fram i trav och travade, för att hon ska kunna jiobba behöver hon gå framåt, vilket jag fick. Då blir hon superfin, så hann trava i båda varven lite kort sådär. Sedan fick hon skritta på halvlånga tyglar, sedan tänkte jag att jag skulle ta en sista liten trav och hästen tar inte skänkeln, smackning eller något. Syrran red framför och jag skulle få draghjälp och hästen skrittar bara i samma tempo hela tiden. Reagerar liksom inte ens framåt, knepigt och synd, hon är en fin häst och jag tycker verkligen om henne i stallet och allt, men en 6-årig häst ska väl ändå ha lite energi för att kunna trava. Får hoppas det blir bättre nästa gång jag rider henne, tänkte ta med en piska då, kanske att hon går på lite framåt då. Gav inte upp utan fick henne att trava lite till, med hjälp av tyglarna. Lilla Griva, nu måste hon komma igång! :))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0