Klockan tickar...

Började idag igen med ett markarbetespass på Charlie (Munsboro Campfire) som han egentligen heter och det gick mycket bättre redan där, vi längde och korta galoppen från 250m-350m/min vilket gick riktigt bra, han kom långt ifrån på första bommen vilket inte var det bästa på tempo 350, vi kom fel in men fick till de på slutet. Hopp-passet gick också mycket bättre, jag vågade inverka mer på honom vilket jag måste göra då han är väldigt storgalloperad. Men som sagt är jag mkt nöjd över dagens hopp-pass även fast det finns saker jag måste förbättra men kommer till vrf senare....
Vi hoppade linjer och slutade på en meter och måste säga att hästen hoppar i alla lägen.

Sedan har vi bara chillat, spelar kort och vart på en föreläsning eller vad man ska säga, om sykologi och förberedelse för tävling och även träning.

Sitter i soffan och spelar kort, inväntar på att få göra lite bus.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0