det jag längtar till....

Ni kanske inte vet att jag och min syster åker på hoppkurs till näset nästa vecka, jag ser fram emot det väldigt mycket då jag inte ridit på 3 hela veckor och det är tråkigt kan jag säga.
Iallfall så tänkte jag berätta om när vi var med sist på en hoppkurs....
De var dagen innan nyår och vi hade fått hoppkursen i julklapp, alltså jag och min syster. Vi åkte dit tidigt på morgonen och vi samlades ihop alla som skulle vara med och Maggan gav mig en häst, jag fick Top Secret (Topsan) som hon kallas och vi börja göra iordning för det första passet som var markarbete och det gick väl helt okey för att vara första gången jag satt på Topsan och jag minns så tydligt att vi pratade om att man inte kunde flyga av henne, halsen räddade en, vi satt och åt efter och fick ha hyllningstal till oss själva när vi satt vi matbordet. Senare på dagen var det dags för hoppningen och vi red fram självständigt och började hoppa, jag kände att hon blev väldigt emellan hindrena. Vi hoppade en bana, först la vi in 3 volter i banan och sen körde vi utan volter och sedan skulle vi avsluta med att hoppa lite högre på en båge och det gjorde vi, slutade på 1,20. Efter det så skulle jag ta om det för att vi kom så långt ifrån och hoppade så stort, men det gick inte så bra andra gången, hon kom likadant, långt ifrån igen och jag trodde hon skulle hoppa som förra gången men icke sa nicke, hon tvärnita och jag flög in i hindret, inte räddade halsen mig inte, härligt med en lårkaka till nyår.
 
 Vet inte vad jag får för häst eller om jag får ponny utan det blir lite av en surprise.
 

Kommentarer
Postat av: my

Va med i min tävling på bloggen då ;) Då kan man ju vinna ett presentkort på 1000kr hos upplevelsepresent där det finns ridturer ;)

Jag tycker att du kan vara med iallfall ;) http://monkiapa.blogg.se/2013/june/tavling-2.html

2013-07-11 @ 18:31:50
URL: http://monkiapa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0