Ridpass, dressyr

Idag red jag Bonny och Homer, Matilda ville testa Homer också så då fick jag rida Bonny, men sedan bytte vi när vi red. Bonny var iaf piggare idag, och hade lite mer ork, men efter galoppen så orkar hon inge mer. Men man kan rida henne mer och mer så det är ju bra. Sedan fick jag galoppera lite på Homer när jag ridit lite på Bonny, Matilda har fortfarande lite ont efter avramlingen så hon vill inte sitta ner och inte galoppera för det är då det gör ont, så då fick jag rida Homer också. Han är fortfarande svår att böja, försökte få igenom honom, men det gick inte så bra. Så det får vi träna vidare på. Han är heller inte lika känslig längre, men man måste använda små hjälper och vara lite försiktig. Nu vilar dom i helgen och sen får vi se om vi kommer rida dom till veckan eller inte! :))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0