glömde

Allt med Bonny igår var bara helt galen och hemskt för henne, det började med hon när jag skulle vända henne och Iris började sparka och det var inte lite heller och samtidigt blev Bonny livrädd och hon sprang ut ut spiltan med mig  skulle jag nog säga och gick till hovslagarspiltan, lämnade ju hennes andra spiltgranne kvar, Homer och det blev inte han nå glad över utan börja bara få panik, så han fick komma och stå bredvid sin bästis/flickvän whatever! Sedan när hon står och allt har lugnat sig så ser vi att hoven är alldelst trasig, den hade lixom gått av på lillstackaren, jag tyckte det var illa och att hon skulle stå och våran vikarie var beredd på det med så jag skulle ta Kupido istället men v'äntade på att andra gruppen skulle sluta så Annelie fick kolla och hon trodde det inte var någon fara, hon har ju för långa hovar det vet vi alla och dom är ju inte bra alls men som sagt så red jag ju henne i min vanliga lektion och hon tappar ju orken väldgt fort men var super duktig. Hon började spänd men blev mycket bättre och faktiskt första gången hon inte busade i galoppen, duktiga tjejen!
Jadu kvällen avslutades ju inte heller så JÄTTE bra, vi bytte plats på Iris som verkligen inte kunde stå bedvid henne och flyttade Respit och skulle se hur det gick, så det fixades när vi red och Madicken går in med Homer först och jag därefter, Madicken stannade med Homer i stallgången och Anna med, varför visste jag inte men som ni förstår var jag också tvungen att stanna och han inte ens blicka för en Suzuki börjar sparka mot Bonny och hon blev rädd igen och kände att det inte var någon idé att hålla i henne för jag hade bara flygit med, så hon sprang in i Homer och ställde sig där, gud vilken dag. Men jag hoppas det  blir bättre, det var ju dagen dom kom in i stallet. Respit började också att sparka men det gick bättre och bättre, dock när vi höa var det ett jävla liv på Respit och rick, rick står ju bredvid homer, aja det blir komplicerat att berätta för er som aldrig vart där.....
 
 
 
 
 
TODAY!
 
Skola som vanligt lite ändrade lektioner än vad mina vanliga torsdagar brukar se ut, börja dagen med syslöjd och är i princip klar med mina vantar, ska bara kort tummen på ena vanten lite och sen bjuder Karin på fika nästa vecka och sen hade vi språk (tyska) trodde vi hade läxa som jag hade glömt men hade visst inte det denna vecka, haha och gjorde ett test om ackustivt och nomiativt pronomen, sjukt jobbigt! Lunch där det serverades korvstroganoff (stavning) och ris, bild där vi tjejer skulle rita något killar bruka rita och killar tvärtom och sen avslutade jag skoldagen med HK där vi lagade en riktigt god kycklingsoppa! Ingen ridning på nyhästarna idag då Annelie och Ida hade tänkt att rida dom men hört att Ida var sjuk så det kanske inte blir av, får se sedan om det blir nå ridning imorrn eller kanske något i helgen, dem har ju vilat väldigt mycke i veckan.....

Kommentarer
Postat av: Felicia :D

Vad fin blogg ni har! <3 Vad har ni gjort idag? Några planer inför helgen? Kika gärna in på min blogg! Hoppas du får en bra kväll <3
Kram!

Svar: tack och jag kan vara på frågorna i ett litet inlägg nu :)
None None

2013-01-10 @ 19:28:46
URL: http://feffiiis.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0