Får se....

Kom till stallet strax efter 4 och öppnade caffy, moster börja stå där och sen kollade jag och syrran när dom red och även prata med Maria, Bonny har tydligen sparkat 2, en i helgen och en idag och dem tror hon är bakskygg, vilket innebär att hon måste stå i box och att vi kanske måste lämna tillbaka henne, stod i caffy från 17:40-19:20 ungefär sen gick jag ner tog på mig alla grejer, ida fodrade så jag väntade till bonny ätit upp, Madicken gick sedan in och man ser hur hon lägger örona bakåt och vänder sig om, samtidigt som det hände sprang madicken ut. vilket var ganska tur, jag lockade ut henne med lite hö sen tog jag henne till hovslagarspiltan började borsta och hon var riktigt sur, hon har inte varit så här och det blir inte nå kul heller, ville inte stå still där inne och efter jag sadlat oh väntar in klockan så backar hon in i väggen och blir livrädd för sig själv, åh herregud hon slutar aldrig förvåna mig. Aja tränsade och det gick rätt bra idag, över förväntan faktiskt och hoppade upp hon var väldigt spänd men det gick väl bättre men det var inge bra ridpass för min del, hade faktiskt markarbete och hon travade bra i travbommarna, var lite kort för henne men det gick, hon snubblade mer än i onsdags och hon har fortfarande inte fått skor. Ja det var inte över än, jobbade med lite bommar på volten och whop så var de en häst uppe i arslet på henne och hon börjar kicka stilla stående och låter som jag vet inte vad, haha men därefter blev nog alla lite mer noggran, de höll sig undan lite mer och galoppen gick fint idag hon orkar ju inte hålla den super men det var några fina galoppfattningar och hon dör ju av ibland mitt i traven, galoppen men det förstår jag stackarn.
SOm sagt vi får se hur det blir med henne men blir det inte bättre åker nog hon tillbaka! :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0