Ridpass, hoppning

Homer, jag och Bonny!
 
Vilken häst alltså. Första gången jag hoppar honom och vi flög över en grind och hjärthinder som hästarna inte brukar tycka om. Alla var faktiskt riktigt duktig, alla hästarna hoppade utan att tveka så duktiga hästar och ryttare var det idag. Iaf, så var han spändare än vanligt när vi red fram, mycket att titta på och jag vet inte, han var inte lika avslappnad som han brukar. Men det gick ju bra, ändå. I traven slappnade han av mer och blev mycket finare, galoppen också. Sedan började vi hoppa fram, gick helt okej. Han hade svårt att taxera men han hoppade iaf. Vi hoppade sedan bana och jag kände att jag inte riktigt visst när och var han skulle hoppa av, ibland kom vi nära, ibland långt ifrån och ibland kom vi helt perfekt. Lite svårt var det, men jag försökte vara med i sprången och det gick ju ganska bra ändå. Tror han kan bli bra, han måste lära sig lite, men en bana på 80-90cm tyckte jag var ganska bra ändå! En fin häst, en fin Homer! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0