hua

Va man lite trött imorse eller, syrran förstörde allting. Vi var uppe rätt länge igår/idag satt på en film vid 03 tiden och idag blir jag väckt vid 11 halv 12 av syrran som säger vi måste vara på THF vid 1, men dööö! Så det var bara att slänga sig upp och klä på sig för först skulle vi till ett annat stall och mocka och ta hand om två andra hästar, sedan åkte vi raka vägen till ridskolan, anledningen till att vi skulle vara där är för att madicken praktiserar där, kom dit och fick en lista av Maria, en ridlista rättare sagt, hästar som skulle få "busa av sig"
Först på listan var Donald och Kupido, Madicken på Donald och jag Kupido och Kupido har vilat i två veckor och han bruka vara galen efter vila men jag börja med att leda honom eftersom att han är så irreterad när man ska hoppa upp, har även lagt sig innan man hoppar upp men har aldrig hänt mig utan han står och sparka, vifta på svansen och är allmänt sur och står inte still men som sagt så hoppade jag upp, fick hjälp av Sara som höll i honom, Madicken berättar att han brukar lägga sig ibland och så. Sara och Tilly går ut som hade ridit klart och Madicken börjr trava medans jag skrittar lite till på honom när jag sitter på. Han var väldigt seg och jag fick verkligen kicka igång honom och bara efter en stund så vill han lixom klia sig mot benet men jag tycker att han kan fortsätta gå istället men det ville han inte, han börja stanna och snurra och jag sparkar och sparkar utan nån signal från honom och han lägger sig ner, knäppo hoppar av honom när han är påväg ner och får skrämma upp honom nästan, så fick jag börja om. Gick med han lite från marken innan jag hopade upp igen och då kunde vi körde på, gick genast mycket bättre, han var snäll bara lite irreterad och lätt i rumpan men annars så gick det bra. Sedan var det dax för två andra hästar som skulle få springa av sig lite, Mistrz och Puck, vi longerade dem och de skötte sig super, klart man tog lillhästen, haha. Syrran fick ta storingen och sedan var det dax för Gala och Prince att röra sig lite, red i stora då det blev lektion i lilla efter vi longerat och Prince var nästan ännu piggare idag, kanske för han vila igår, iallfall så gick det väl bra, han rinner iväg lite ibland så det blir många halvhalter men han skötte sig bra, han blir ju starkare ju fler som rider och i början var det ju lite privatryttare där men sedan blev det bara vi. Sedan var jag klar för dagen skulle man kunna säga, åkte hem och åt thai, blev lite friterat till förätt och sen själva thaien till huvudrätt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0