Ridpass, markarbete

Red Kupido idag och våran första markarbeteslektion tillsammans, inte direkt nöjd men. Red fram självständigt och han var lite seg, sedan när vi gick över lite bommar blev det bättre men han var lite seg. Sedan galopperade vi över bommarna och han kom igång bättre. Sedan började allt fel, vi skulle trava över några bommar på medellinjen och Kupido vägrade att gå över dom, vi skulle trava och det gick inte så jag skrittade men det gick inte heller. Så min ridlärare föresökte leda hanöver men det gick inte heller så vi försökte att gå emellan istället och efter ett tag så gick det. Så då skulle jag testa igen men han ville inte, bommarna var jätteläskig, så jag tog dem från andra hållet och en första bomserien gick bra sedan när han kom fram till de andra (blå/gula) så ville han inte, det slutade med draghjälp från en annan häst. Allt blev bättre då vi hadetyp bom, hinder bom hinder osv. Då blev allt mycket lättare, han hoppade bra och allt blev mycket bättre. Lektionen blev inte så lyckad för oss så vi tar nya tag till nästa gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0