Ridpass, hoppning

 
Red lille Donald, och det gick sådär. Han har verkligen blivit annorlunda tycker jag, han är inte samma gamla tokponny som jag red jämt föut. Bara man tar i tyglarna står han emot och har inte heller någon bjudning. Aja, vi hoppade fram på några kryss, gick bra. Han hoppade bra och jag red lugnt, och lät han bara rulla på. Sedan hoppade vi lite linjer vilket gick sådär, han typ tittade på hinderna och så brukar han verkligen inte göra. Han brukar hoppa allt utan att tveka, men två sockerbitar under en oxer det gick inte. Han stannade och jag kände att han skulle stanna men gjorde inget åt det, utan typ lät han stanna. Kom igen och verkligen red och drev på, hoppade utan problem. Sen hoppade vi en liten bana och vi fick hoppa så högt man skulle tävla typ, så vi hoppade 80cm och det gick ganska bra, kom bra på de två första sedan blev det lite segt på nästa och fick rida på fram mot det sista, så ja det var liksom lite blandat. Och på slutet när vi travade av så kom den där busponnyn fram, han som är pigg och glad och hur fin som helst. Så jag fick ett bra avslut iaf, så till helgen hoppar vi 80cm, och då ska jag verkligen ha tryck i han så han hoppar. Har inte trycket i sig så blir allt bara fel, så jag hoppas på det bästa! :)
Red iaf för Tilly som hade blivit sjuk, så jag fick hennes lektion vilket var jättesnällt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0