Dressyrtävlingen

Dagens tävling blev lyckad, Donald skötte sig och tillsammans tog vi hem första platsen i LC:1 ridskoleponny.
Började iaf med att borsta av honom och sedan knoppade jag honom, riktigt fin knoppar blev det faktiskt, sedan gjorde jag iordninghonom och så. Jag ville rida fram lite längre för att jobba igenom honom och få honom avslappnad och så, vilket faktiskt gav resultat, han var seg inne på framridningen men han var väldigt väldigt fin, så jag hoppades på att han skulle vara så inne på banan också.
I collectingring så skrittjobbade han mycket för att se hur han reagerade så när jag tog tyglarna och så och han stod emot men blev bättre och bättre, så när det var min tur att rida in på banan så travade jag direkt för att hitta kontakten och att han höll formen, och det gick. Han var fin, ibland gick han i en bra form och kändes riktigt fin, och ibland blev han spänd och blev väldigt hög i formen men han var duktig. Men jag vet att han kan bättre, men det är verkligen jättekul att han gör sådana stora framsteg, den här gången fick vi 62% och vi brukar typ få runt 50% då han springer med huvudet i vädret och så, så jag är nöjd, ingen topp poäng men det är Donald och han är ung så han är jätteduktig. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0