Hopptävlingen

 
Idag gjorde jag och Kupido våran första start tillsammans. I samma veva så var det KM så riktigt taggad var jag, men kände mig ändå lite osäker när jag aldrig tävlat hästen förut och det fanns med titthinder vilket jag inte hoppat med han så mycket. Men det hela startade bra, på framridningen, vad ska jag säga, vilken häst. Från att kunna spänna till för minsta lilla till en häst som var avslappnad hela framridningen, helt perfekt. Hade inte kunnat ridit fram bättre, allt satt verkligen som det skulle. Och jag trodde inte att det var den hästen jag skulle sitta på. Men helt underbar, sedan när det var vår tur på banan visade jag han titthinderna, men han brydde sig inte, fick startsignal. Han kändes bra, vi låg helt rätt på ettan men naturligtvis så slarvar han och river, resten av banan gick super. Riktigt kul var, det hade kunnat gått bättre och jag vet att han hade kunnat klara det där hindret, han kan ju hoppa. Liksom den finaste hopphästen vi har på ridskolan, också slarvar han. Men jag är nöjd, det var ju trots allt vår första tävling tillsammans, så mu vet jag lite mer hur han fungerar. 
 
Alla bilde tagna av MY (http://monkiapa.blogg.se/)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0