Ridpass, hoppning

Hade Suzuki idag också var det hoppning. Vi kan säga såhär, en supersnäll häst som ser lite ut som en köttbulle och är väldigt framtung. Inge rolig alls att rida. Vi hade iaf Pia så hoppning blev det, var andra gången jag satt på hans rygg och kände mig inte alls säker. Visste inte riktigt om han skulle lyfta på benen riktigt eller hur han skulle reagera. Aja, vi fick börja med att rida fram dom självständigt vilket inte gick så bra, seg och tjurig. Men efter det skulle vi hoppa fram på ett kryss i en åtta typ, gick okej. Han hoppade av ganska stort, så då fick jag sitta och jobb ihop honom för att komma närmre krysset och få han att jobba lite mer. Sedan blev det långsidan där vi hade två hinder. Först ett räcke på kanske 60-70cm och sedan ett räcke på 80cm, och jag tänkte bara, ska hn inte sänka ned åt mig klarar han verkligen det här och visst klarade han det men behövde hjälp med farten. Han hoppade lite kul och jag kände att jag inte hängde med i sprången alls, men han var duktig. Vi hoppade sedan långsidan åt andra hållet och hade räckena på 80cm vilket gick okej, haha. Sedan hoppade vi en oxer som gick väldigt bra. Sedan gjorde vi allt till en liten bana, hoppade 80cm på banan då han inte hade orkat högre och det kändes liksom säkrast. Iaf ingen häst man vill rida direkt, men han är väldigt snäll och försöker komma undan men hoppas man får någon bättre nästa gång.

Kommentarer
Postat av: Felicia

Den nedersta bilden var roligast på superzooki ;)

2012-03-22 @ 21:04:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0