Jag blir mörkrädd

För någon dag sedan satt jag vid FB som vanligt, kolla va som hänt osv. Men det förändrades drastiskt när jag såg vad som hade skrivits i en grupp som en person lagt till mig i.
 
Det är en grupp som hatar dom som ljuger och snackar skit. Men då visste jag inte vad jag skulle tro. Några småtjejer hade börjat kommentera ett inlägg som en "kompis" till dom lagt in. Eller ja, kommentera och kommentera. Det var ett rent helvete ska jag säga er.
 
Den ena taskiga kommentaren efter den andra. Då menar jag inte lite taskigt heller. Det var som om tjejerna ville göra allt för att få den som gjort inlägget att må dåligt. REN mobbning kan jag kalla det.
 
Jag blir mörkrädd när jag ser sånt. Tjejer i åldern 8-10 år sitter på internet och kränker en jämnårig. Jag fattar det inte. HUR kan vuxna människor tillåta sånt här? (det finns vuxna med i gruppen) Det va ingen som skrev att dom skulle lägga ner eller nånting. Nu vet jag inte vad som hände utanför internet, men ändå. till slut klarade jag inte av det mer och skrev vad jag tyckte om situationen.
 
MOBBNING, mobbning via internet, SMÅtjejer. Jag tycker det visar att dom inte är mogen att få ha fb, eller att ens använda internet överhuvudtaget. Tyvärr så finns det OTROLIGT mycket av just den här mobbningen. Sitta bakom sin dataskärm och kränka andra människor, men sedan irl inte ens våga gå fram och tala om vad som är fel. Det är LÅGT om nåt.
 
Tycker att man ska ta tag i sin egen dåliga självkänsla istället för att trycka ner andra. Jag pallar mycket ja, men när jag ser personer som har roligt på andras bekonstnad, ger öknamn osv. DÅ har det gått för långt. Själv skulle jag ALDRIG sjunka så lågt att vara taskig bakom dataskärmen. Det finns många som tycker som jag, I know that, men det är inte många som gör något åt det, tyvärr så hör jag till den kategorin. Men när jag såg vad som skrevs så blev det bara för mycket.
 
Nu tycker jag att ALLA ska ta sig en tankeställare. Du kanske vet någon som brukar mobba över internet, du kanske SJÄLV är den som är dum eller du kanske rent utav är den som blir utsatt. Alla borde tänka över vad jag sagt. Ingen kan göra allt men alla kan göra NÅGOT. Säg till dom att lägga av om du ser något på internet, eller bara säg till en vuxen. Men sitt INTE bara och läs vad som skrivs. GÖR NÅGOT!
 
Tänk på att det kan gå så långt att personer tar självmord efter att ha blivit kränkt/mobbad...
 
/Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0