Svar till Frågestunden!

Alice
Vart vill du komma med din ridning ex bara rida, eller skaffa häst och tävla? :D
Svar: Såklart vill jag ju skaffa egen häst och träna och tävla, inte bara tävlingar på klubben, börjar bli lite väl tråkigt att tävla men ska jag alltid göra och fortsätta med det.

Sofia
gris-åsna?
Svar: Åsna, för att det är ju mest lik en häst, inte för att jag har något emot grisar då!

rida-borsta? 
Svar: Helt klart rida för det är ju det som är det roligaste med hästar, men jag säger inte att det är tråkigt att borsta för att det kan vara jätte roligt ibland och bara sköta den man älskar.

skratta-gråta?
Svar: Jaa alltså det är ju så sjukt mycket roligare att skratta men ibland kan det va väldigt skönt att få ut alla känslor man haft inom sig och bättre att få veta sanningen fast den ibland gör ont. Men hela livet går ju inte under.

ponny-storhäst?
Svar: Det är svårt för att jag inte ridit så himla många storhästar men som det är just nu så tycker jag ponny är roligare och jag skulle verkligen ha velat utnyttjat den tiden längre om jag kunde men i detta fall så går det ju inte men det är ju ovanligt att rida storhäst nu men jag lär väl vänja mig vid det och det kanske blir mindre tjafs på stallet då.

Mig-Fanny? Svar:Liten rolig fråga dedär men det är ju klart att jag väljer dig Sofia om man tänker vilken man har umgåtts mest med, och visst pratar jag med båda men aa, vad ska jag säga ni var båda roliga på ridlägret fast på 2 helt olika sett, haha den tiden glömmer man aldrig utan den är oförglömlig men jag hoppas att det blir samma gäng nästa år också elr iallafall nästan samma gäng.

Hur ser ditt liv ut om 15 år? ;) Svar: Jag vet inte riktigt, så jag har faktiskt inget svar.
Lisa
Om ni inte hade haft den häst/ponny ni har nu, vilken hade ni haft då? (:
Svar: Har ju ingen häst elr ponny just nu men om jag inte haft Elf så hade jag ju haft Romeo utan tvekan och jag tycker det är roligt att rida Mikron och Exxet av storhästarna men har ju som sagt inte ridit så många. :)

Emelie
Vilken häst hade du tänkt dig nu när du inte får rida kvar på ponny?
Svar: Som jag skrev tidigare så vet jag inte det än pga att jag inte ridit så många men gillar Exxet och Mikron just nu men skulle vilja rida dem lite mer för att veta om det är en häst jag skulle tycka om.
 
Vad är ditt mål med den hästen?
Svar: Då blev den här frågan lite komplicerad därför att jag inte hr ngn häst än jag riktigt känner sticker ut,
så tyvärr kan jag inte svara på den frågan. :/
 
Högsta du har hoppat?
Svar: Väldigt kort svar men har hoppat 1m som högst.

Mål med din egna ridning?
Svar: Mitt mål med ridningen är att bli en riktigt duktig ryttare och kunna köpa häst när jag blir lite äldre och kunna åka ut och tävla+träna och sen gå vidare den vägen.

Vad du behöver träna på?
Svar: Jag behöver och ska försöka att träna på allt om jag ska va ärlig, jag är ju inte perfekt på någonting direkt men vissa saker mer bra än andra, man kan ju bara bli bättre så jag känner att jag ska träna på precis allting jag kan och vill träna på vill säga.

Beskriv drömhästen!
Svar: Jag vet inte precis vilken ras den skulle ha, men den ska vara smäcker och fuxfärgad också ska det vara lite krut i den, mest inriktad på hoppning. Inte så jätte stor.

Julia
Vilken är den roligaste ponnyn/hästen du någonsin har ridit?
Svar: Oj svår fråga enligt mig, alla är roliga att rida på olika sätt men jag tycker att Whitney va väldigt rolig att rida och Puck men det var ju ett bra tag sen och självklart var Nalle en riktigt rolig häst, sen av storhästarna så är det nog Exxet, som att jag föredrar hoppning.

Om du hade en egen häst, skulle du vilja ha den i privatstallet eller ett eget stall?
Svar: Allstå om jag hade ett eget stall där jag bodde, hade den helt klart fått stått där om den hade någon sällskaps kompis+så måste det finnas bra ridvägar elr ridbana i närheten för annars hade jag nog fått haft den på stallet.

Emme
Hur länge har ni drivit denna bloggen? :)
Svar: Sedan 28 Juni år 2011 :)

Vad är det äckligaste ni ätit?
Svar: Allt inom fisk är vidrigt men surströmming är nog det äckligast av allt, har dock bara smakat det som tur är. :P

Vad är det högsta ni har hoppat? 
Svar: Högsta jag hoppat är 1m!

Har ni gått på ridskola? 
Svar: Gått, ja går fortfarande och rider 1 gång i veckan där + idrottshög.

Har ni egna hästar?
Svar: Nej, rider på ridskolan som jag skrev ovanför men jag rider också min kompis häst/hästar.
(Hon har 2 stycken)

Vilken färg på häst föredrar ni? :)
Svar: Jag gillar fuxar mest! :D

Moa
Vilken häst kan ni inte leva utan?
Svar: Leva var och ta i, jag kan leva utan alla men skulle vara svårt och jobbigt och skulle nästan kännas som att mitt liv var meningslöst och vara väldigt sorgsen ett bra tag, men just nu är det väl Elf om jag skulle säga, den jag älskar mest men blev helt förälskad i Paco som jag hade på ridlägret och hade bara han i en vecka men han var så himla underbar, en ängel som kommer lyser upp hela Sverige! <3

Vad är din dröm inom ridningen?
Svar: Min dröm är nog att få en egen häst som jag kan träna och tävla på och utvecklas ännu mer på, både hästen och jag!

Om du skulle köpa en häst, vilken ras skulle det vara?
Svar: Rasen bryr jag mig inte så mycket om faktiskt.

Kattie
Vilken storhäst är bäst på ditt stall?
Svar: Jag vet inte riktigt men Exxet blir det väl då om jag måste säga en, för att han är en jag hoppat, som jag tycker är helt bra.

Jessica
Varför började ni blogga?
Svar: Tyckte det skulle bli roligt att skriva om våra intressen och framgångar och även motgångar! :/

Har ni alltid gillat hästar? :)
Svar: Ja så mycket jag minns så ja.

Alva
Vilka hästar stor hästar tycker du om?
Svar: Mikron,Linnie,Exxet!

Hur ska den vara pigg eller lat duktig att hoppa eller så :)
Svar: Allstå jag skulle nog vilja ha en liten piggare häst och den ska vara relativt bra på att hoppa, behöver inte vara någon stjärna men det är ju ett plus i kanten bara. :D

Vilka höjder vill du hoppa :D
Svar: Har inte tänkt på detta än som att jag inte riktigt har någon häst jag vet att jag verkligen vill ha än.

Michaela
Hur länge har du bloggat?
Svar: Sen 28 Juni 2011

Hur kom det säg att du började blogga?
Svar: Tyckte det skulle bli roligt att skriva om våra intressen och framgångar och även motgångar! :/

Vad gör du en lördag-kväll?
Svar: En lördag kväll för mig är oftas att jag kollar på typ 1 elr 2 filmer och även typ gladiatorerna som har börjat nu. :D

Linda
Går ni i några fler sporter än ridning?
Svar: jag går även i fotboll, IFK Timrå och har spelat i typ 7-8 år ungefär.

Hur länge har ni ridit?
Svar: Jag har ridit i 10 år nu!

Om ni fick välja en häst som skulle stå på er ridskola, vilken?
Svar: Det hade helt klart varit Paco som jag hade på ridlägret!

Agnes
Vad är era hästar för ras?
Svar: Har ju ingen häst just nu men, men Elf är säkert Korsning. :)
 
Vad gör ni hoppning eller dressyr?
Svar: Tävlar mest hoppning då det är mer fart och mycket roligare enligt mig, tävlar bara dressyr när det är KM och vi tog ju hem 3 platsen och vann hela allrounden!

Vilken klubb tävlar ni för? haha
Svar: Haha, Timrå hästsportförening, THF

Vart har ni åkt längst till för att tävla?
Svar: Har inte åkt ut och tävlat något bara på klubben, förutom på Näset fast då var det ju ridläger med dem underbaraste!<3 

Hoppas ni är nöjd med svaren! :)


Kommentarer
Postat av: therese ekendahl

hej sötis!

jätte fin blogg måste ja säga!!

just nu har jag en tävling på bloggen gade vart riktigt roligt om du ville vara med i dagens blogg! det ända du behöver göra är att skriva" jag är med"

hoppas verkligen du vill vara med!

http://theresefabienne.blogg.se/2012/january/dagens-blogg.html#comment

kram!<3

2012-01-15 @ 10:22:06
URL: http://theresefabienne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0