Ridpass, dressyr!

Dagens ridpass gick helt okej. Hade Donald precis som vanligt och kommer fortsätta på han ett tag till, vet inte hur länge men hoppas på riktigt länge. Iaf, början av passet var han fin, till och med så att min ridlärare kallade han dressyrponny, men det tror jag hon tog tillbaka senare av passet. Haha, hon skulle inte ha sagt något för resten gick inte alls lika bra. När vi värmde upp gick han en låg form för det mesta, traven lite stretig men annrs riktigt bra. Sedan då det blev utan stigbyglar så gick det åt andra hållet. Dels för att Donald spänner sig när man sitter på han och när man rider utan stigbyglar så ja det blir lite annat. Donald blev iaf pigg och då är det inte så kul att rida utan stigbyglar, men det gick ju. Vi jobbade lite olika övningar och slutet blev det jobb på volt och jag höll på dö. Hade ingen ork kvar alls, det brukar faktiskt aldrig hända mig men hade ingen ork så mina volter behöver vi inte prata om. Han var iaf riktigt fin i galopp och skritt, traven lite blandad men han kändes okej. Han är ju bäst vilket fall som helst den lille grabben.
Han skulle verkligen behöva komma ut och få springa och busa och göra roliga grejjer, han tycker det är tråkigt med dressyr och jobbigt. Springa, det är det han älskar! :))
Det finns ingen som dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0