Hela långa degen på stallet! :)

Inatt så sov jag ju över hos Alice och Alva så jag börjar att skriva om gårdagen!
Vaknade vid 11 och åkte till stallet och hjälpte till med ett barnkalas och sen efteråt spelade vi lite kort i caffis, dem från u-sek och några till, sedan åkte syrran och susanna hem och jag var kvar med Alice och Alva och åt sibylla sedan så kollade vi när några rid och satt och småpratade lite om mat typ.
Alice gjorde ju även ett inlägg som dock inte stämmer huvudtaget, för det första är det drygt en mil kanske lite mindre och Alice som inte ens går hem och bor alldelst bredvid, aa men vi får väll se, hon åt ju faktiskt också sibylla så att, salladen var från en annandag eller hons lunch.
Ruby (frånridlägret)

Men vi åkte hem sedan och dems kusiner var där tror jag att det är och vi åt lite fruktsallad och spelade kort, satt lite vid datorn också men det var mest alva och alice, sedan vid 11 gick vid mot sängen men Alva sov inte med oss utan alice och jag satt vid datan ett bra tag, ska inte säga ngn tid men jag somnade lite efter halv 4 iallafall!
Ruby (frånridlägret)

Vaknade idag vid klockan 9 och väckte alice och gjorde mig iordning men hon somnade om så jag låg kvar i sängen och väntade, slummrade till igen och sen vakna igen av att alva stod i dörröppningen och sa, skulle inte ni väcka mig.
-Jo jag väckte Alice men hon klev inte upp så jag la mig med.
Iallafalll så gjorde jag och alva oss iordning och åkte till stallet och spelade först kort i caffis och sedan med Matilda som gick i skolan, verkar vara väldigt slappt att gå på real gymnasiet och så, och ingen ååt skolmaten utan dem fick ta annan mat, mmm en smula bortskämd klass kanske, inte vet jag.
Iallafall satt där i ett bra tag med dems klass och sen gick dem och fixa hästarna och vi gick ner och kollade,
dem hade dressyrpass utan stigbyglar och det gick väl bra antar jag och var ju bara jag som ville titta om jag säger så men fick alva att titta klart till slut.
Dem longerade Mikron och Prisse och dem var tokig och dem bockade poch sparka bakut och hållde på och samtidigt red Alva mulle och hoppade litegranna med emma som ridlärare, medans då var jag med alice och bruno vaccinerades, trött han blev efteråt, stackarn och sen blev det jackies tur och sen var man med alva och emma och spelade kort och någon minut efter kom alice och vi spelade tecken, såklart vann ju alva och jag.
Alice och emma hade inte ens över 5 kort så att inte så svårt att räkna ut, sen drog tiden iväg och vi åt sibylla idag igen så känner mig kanska tjock.
Mikron 

Men sen så hjälpte jag mostern min och sen efter 1 timma och 40 min så red jag mikron, han var väl ganska lung i början av passet och fin i mitten om jag får säga och på slutet men han blev galen efter galoppen, hur pigg som helst men det gick ju bra är ganska nöjd, tycker det är lite ovanligt att rida storhäst, det var ju ett bra tag sen det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0