Ridpass, dressyr

Hade lilla Exxet idag som kändes super, han var något seg till en början men sedan fick jag en riktigt bra bjudning på han. Han är ju lite sådär smårolig, supersnäll och lite skvetten att rida men så himla cool. Han är jätteduktig på att hoppa och kan gå fint i dressyren men har inte så fina gångarter men annars supertrevlig, en såndär fin tävlingsponny skulle han kunna vara om han inte stord på ridskolan.
Aja, till ridningen idag då, fick jobba på lite i skritten för att han skulle gå frammåt vilket gav resultat. Vi red fram rätt länge tills vi kände att vi fick dom så som vi ville ha dom och Exxte gjorde inga motstånd alls, han var helt med på noterna idag. Kunde faktiskt jobba han i lite större galoppsprång istället för att han blir så kort i galoppen, så han var fin. Sedan red vi lite öppna, gick sådär i skritten och mycket mycket bättre i traven. Känns nästan som att inget kan gå fel när man sitter på den där ponnyn, haha. Jag är riktigt nöjd och jag hoppas att jag kanske får rida han lite mer för han är rätt skojjig. Busexxet! :')

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0