Ridpass, dressyr

Red lillprinsen idag, hade lite skänkelvikningar och så och det gick väl sådär.
Framridningen gick jättebra, han bjöd på bra och kändes mjuk och avslappnad. Kändes riktigt bra att sitta där och verkligen kunna rida han, super. Sedan så blev han lite bråkig och fattade inte exakt hur han skulle göra. Haha skänkelvikningar var inte riktigt hans grej så det måste vi träna på. Iaf så blev det ju en förbättring. Sedan jobbade vi lite på volt och då började han tycka det bli jobbigt, så fick jobba igenom han då och sedan har man den där finfina ponnyn! :)
Riktigt nöjd måste jag säga, han känns super att rida nu och det mesta fungerar som det ska. Han lyssnar på mig och jag har lärt mig hans små knep. Men det är riktigt kul att man kan få känna att ponnyn ställer upp och lyssnar med på än, det är som att han fattar att han inte kommer undan nu, lillpojken.
Imorgon blir det Exxet igen, är faktiskt glad att jag får rida han och inte någon storhäst. Busexxet! :))

Kommentarer
Postat av: jenniefer

ja det var de :D

2012-02-22 @ 22:42:50
URL: http://jenniieferbylin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0