Boxvila för Zidane 1 vecka...

Hej alla! Var ett tag sen nu. Tog en liten paus för jag kände att tiden inte ricktigt räckte till för bloggen. Så himla tur att Madicken o Matilda har vare grym på att uppdatera! Men nu tänkte jag bara säga en snabbis om hur Zidane mår! I måndags (förra veckan) så va han alldeles sne när han gick och typ "ihopsjunken" i bakdelen. Han hade antagligen gått omkull i hagen och slagit sig illa på höften. Så han har nu haft boxvila i 1 vecka och idag skulle han få komma ut i sjukhagen (om inget annat blev bestämt, har inte hört något om de) Så han är nog snart kry igen, men han får nog vila ett tag till innan vi sätter igång han. Saknar att rida han sjukt mycke! Finns ingen häst på ridskolan som är som han.. Men jag blir en bättre ryttare av att rida flera olika hästar, men ni fattar va? De är ju inte samma sak när man inte får rida sin ängel... :( Men i måndags va jag nere på stallet och jag va alldeles själv inne i stalet så jag passa på att gosa me Zidane. Musik på låg volym och jag blåser han försiktigt i näsborren, då mår han gott ska jag säga er. Han blir så avslappnad att han börjar dregla. Efter en stund börjar han blåsa tillbaka på mig och gräva i mitt hår och på halsen. Så kan vi stå i flera timmar utan att någon lessnar. Kan säga att det är bästa tiden som finns. När man får gosa med den man älskar.. Finns inge mysigare!<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0